Majd H, Ghorbanipour R, Khafri S. Assessment of patient satisfaction during the process of treatment at postgraduate orthodontics department of Babol Faculty of Dentistry in 2018. Caspian J Dent Res 2020; 9 (1) :49-52
URL:
http://cjdr.ir/article-1-264-fa.html
مجد حدیث، قربانی پور رضا، خفری ثریا. بررسی میزان رضایتمندی بیماران تحت درمان در بخش تخصصی ارتودنسی دانشکده دندانپزشکی بابل در سال ۹۷. مجله تحقيقات دندانپزشكي كاسپين. 1398; 9 (1) :49-52
URL: http://cjdr.ir/article-1-264-fa.html
،مرکز تحقیقات مواد دندانی، پژوهشکده سلامت، دانشگاه علوم پزشکی بابل، بابل، ایران. ، reza.ghorbanipour@yahoo.com
چکیده: (5568 مشاهده)
مقدمه: هدف از تحقیق حاضر تعیین میزان رضایتمندی در بیماران تحت درمان در بخش ارتودنسی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل بود .
مواد و روش ها:۷۶ بیماربه یک پرسشنامه خود ایفا پاسخ دادند. پرسشنامه در ۴ قسمت شامل رابطه پزشک بیمار ، شرایط محیطی پذیرش ، تجربه کلی از درمان انجام شده و بهبود روانی اجتماعی بیمار دسته بندی شده بود. پاسخ به سوالات در ۵ سطح از کاملا موافقم با امتیاز +۲ تا کاملا مخالفم با امتیاز -۲ امتیازبندی شد. امتیازات مثبت ( +۱ و +۲ ) به عنوان رضایت بالا در نظر گرفته شدند.
یافته ها: ۹۰% از بیماران رضایت بالا از رابطه پزشک و بیمار ، ۷۵% از شرایط محیطی پذیرش ،۷۲% از تجربه کلی ازدرمان انجام شده و نهایتا"۶۰ % از انها رضایت بالا از بهبود روانی اجتماعی داشتند.
نتیجه گیری: رضایتمندی بالایی توسط بیماران در بخش ارتودنسی دانشکده دندانپزشکی بابل گزارش شد.
نوع مطالعه:
مقاله کوتاه |
موضوع مقاله:
ارتودنتیکس
* نشانی نویسنده مسئول: گروه ارتودنتیکس،دانشکده دندانپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بابل، بابل، ایران. |