دوره 13، شماره 1 - ( 1-1403 )                   | برگشت به فهرست نسخه ها

Ethics code: IR.MUBABOL.REC.1399.438


XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ghaemi Amiri M, Zarbjani S, Gholinia H, Naghibi Sistani M M. Evaluating the Effectiveness of Virtual Education on Learning from the Perspective of Dental Students of Babol University of Medical Sciences in the Academic Year of 2020-2021 Based on Kirkpatrick’s Model of Training Effectiveness. Caspian J Dent Res 2024; 13 (1) :19-27
URL: http://cjdr.ir/article-1-430-fa.html
قائمی امیری مریم، ضربجانی صابر، قلی نیا همت، سیستانی نقیبی محمد مهدی. ارزیابی اثر بخشی آموزش مجازی بر یادگیری از دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل سال ۱۳۹۹-۱۴۰۰ بر اساس مدل ارزیابی اثربخشی کریک پاتریک. مجله تحقيقات دندانپزشكي كاسپين. 1403; 13 (1) :19-27

URL: http://cjdr.ir/article-1-430-fa.html


، مرکز تحقیقات سلامت و بهداشت دهان ، پژوهشکده سلامت، دانشگاه علوم پزشکی بابل، ایران ، mnaghibis@gmail.com
چکیده:   (466 مشاهده)
مقدمه: با توجه به تعداد محدودی از مطالعات درباره اثربخشی آموزش مجازی در بین دانشجویان دندانپزشکی بر اساس مدل اثربخشی آموزش کریکپ اتریک، این تحقیق با هدف ارزیابی اثربخشی آموزش مجازی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه بابل بر اساس سطح اول این مدل انجام شد.
مواد و روش  ها: در این مطالعه مقطعی، بر اساس پیرامون اثربخشی آموزش کریک پاتریک، یک پرسش‌نامه در ۵ حوزه، شامل ویژگی‌های جمعیت‌شناختی، سطح آشنایی با محیط و نرم‌افزار آموزش مجازی، آموزش، ارزیابی و پرسش‌های مربوط به تعامل یادگیری طراحی شد و پاسخ‌ها بر اساس مقیاس لیکرت دسته‌بندی شدند. نرم‌افزار SPSS نسخه ۲۰، آزمون t مستقل و آنالیز واریانس یک‌طرفه (ANOVA) برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها به‌کار گرفته شد.
یافته‌ها: بر اساس سطح اول مدل اثربخشی آموزش کریک پاتریک، دانشجویان اثربخشی آموزش مجازی بر یادگیری را در سطح متوسط گزارش کردند. بر اساس آزمون همبستگی پیرسون، ارتباط مثبتی بین پاسخ‌های دانشجویان به سوالات مربوط به آشنایی با کامپیوتر و اینترنت و سطح رضایت آن‌ها از اثربخشی کلی آموزش مجازی، شامل سه حوزه آموزش، ارزیابی و تعامل یادگیری وجود دارد.
نتیجه‌گیری: با توجه به اینکه یکی از نیازهای اساسی دانشگاه‌های امروزی استفاده از پلتفرم‌های مجازی برای اجرای برنامه‌های آموزشی است، آشنایی دانشجویان با این ابزارها به دانشگاه کمک می‌کند تا اهداف آموزشی خود را پیاده‌سازی نماید.
 
متن کامل [PDF 781 kb]   (235 دریافت)    
نوع مطالعه: مقاله پژوهشي | موضوع مقاله: دندانپزشکی عمومی
* نشانی نویسنده مسئول: گروه دندانپزشکی جامعه نگر ، دانشگاه علوم پزشکی بابل، بابل، ایران.

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله تحقیقات دندانپزشکی کاسپین می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Caspian Journal of Dental Research

Designed & Developed by : Yektaweb