،مرکز مطالعات و توسعه آموزش، گروه آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بابل،بابل،ایران. ، dr.jahanian@yahoo.com
چکیده: (9874 مشاهده)
مقدمه: ارزشیابی امری حیاتی برای دستیابی به هدف های آموزش عالی می باشد. این مطالعه جهت بررسی میزان دستیابی به اهداف آموزشی در دانشکده دندانپزشکی بابل با کمک الگوی[ CIPP زمینه (محتوا)، درون داد، فرآیند، برون داد] از دیدگاه دانشجویان انجام شد.
مواد و روش ها: این مطالعه از نوع مقطعی با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته بر اساس الگوی CIPP در سه گروه اطفال، ارتودنسی و ترمیمی در میان دانشجویان ورودی ۸۷ و ۸۸ صورت گرفت. نمرات کل در هر حیطه محاسبه شده و نمرات کمتر از ۵۰، ۵۱-۷۰ و ۷۱-۱۰۰ به ترتیب نامطلوب، نسبتاً مطلوب و مطلوب در نظر گرفته شد. آنالیز آماری با استفاده از آزمون های ANONA , T-test و Tukey HSD انجام شد و0.05>p معنی دار در نظرگرفته شد.
یافته ها: میانگین نمرات در همه ی گروه ها مطلوب بود. میانگین نمرات اختصاص داده شده به حیطه های زمینه، درون داد، فرآیند و برون داد در بین بخش های اطفال، ارتودنسی و ترمیمی معنی دار نبود.
نتیجه گیری: بر اساس نظر دانشجویان، گروههای اطفال، ارتودنسی و ترمیمی دانشکده دندانپزشکی بابل در دستیابی به اهداف آموزشی موفق بودند.
Tabari M, Nourali Z, Khafri S, Gharekhani S, Jahanian I. Evaluation of educational programs of pediatrics, orthodontics and restorative departments of babol dental school from the perspective of the students based on the CIPP model. Caspian J Dent Res. 2016; 5 (2) :8-16 URL: http://cjdr.ir/article-1-174-fa.html
طبری میترا، نورعلی زیبا، خفری ثریا، قره خانی سمانه، جهانیان ایمان. ارزشیابی برنامه های آموزشی بخشهای کودکان، ارتودنسی و ترمیمی دانشکده دندانپزشکی بابل از دیدگاه دانشجویان بر اساس الگوی CIPP. مجله تحقيقات دندانپزشكي كاسپين. 1395; 5 (2) :16-8