[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 7، شماره 2 - ( 6-1397 ) ::
برگشت به فهرست نسخه ها
ارزشیابی برنامه های آموزشی بخش های اندودانتیکس، پریودانتیکس و جراحی دهان، فک و صورت دانشکده دندانپزشکی بابل از دیدگاه دانشجویان بر اساس الگوی CIPP
میترا طبری ، زیبا نورعلی* ، ایمان جهانیان ، ثریا خفری
کمیته تحقیقات دانشجویی، دانشگاه علوم پزشکی بابل، بابل،ایران. ، dr.nooralioffice@gmail.com
چکیده:   (509 مشاهده)
مقدمه: ارزشیابی ابزاری است که می توان از آن برای تحقق هدف های آموزش عالی استفاده کرد. این مطالعه جهت بررسی میزان دستیابی به اهداف آموزشی در دانشکده دندانپزشکی بابل با کمک الگویCIPP ] زمینه (محتوا)، درون داد، فرآیند، برون داد[  از دیدگاه دانشجویان انجام شد.
مواد و روش ها: این مطالعه از نوع مقطعی با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته بر اساس الگوی CIPP  در سه گروه اندودانتیکس، پریودانتیکس و جراحی در میان دانشجویان ورودی 
۸۷ و ۸۸ صورت گرفت. نمرات کل در هر حیطه محاسبه شده و نمرات کمتر از ۵۰ ،۷۰-۵۱ و ۱۰۰-۷۱ به ترتیب نامطلوب، نسبتا مطلوب و مطلوب در نظر گرفته شد. آنالیز آماری با استفاده از آزمون های  ANOVA ،T- T-testو  HSD Tukey انجام شد و P<0.05 معنی دار در نظر گرفته شد.
یافته ها: در آزمونANOVA میانگین نمرات چهار حیطه در بین بخش های هر دو ورودی معنی دار نبود. با مقایسه نظرات دانشجویان دو ورودی، میانگین نمرات حیطه درون داد در بخش پریودانتیکس (p=0.007)و در بخش جراحی (p=0.002) اختلاف معنی داری مشاهده شد.
نتیجه گیری: دستیابی به اهداف آموزشی در حیطه محتوا در بخش های مورد بررسی  مطلوب میباشد. اما در سایرحیطه های مورد مطالعه مشکلاتی وجود دارد که باید به آنها  توجه شود.
واژه‌های کلیدی: دانشجویان دندانپزشکی، آموزش، برنامه های آموزشی، مدلهای آموزشی
متن کامل [PDF 989 kb]   (226 دریافت)    
نوع مطالعه: مقاله پژوهشي | موضوع مقاله: اندودنتیکس
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code



XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Tabari M, Nourali Z, Jahanian I, Khafri S. Evaluation of educational programs in endodontics, periodontics and oral & maxillofacial surgery departments of babol dental school from students’ perspective based on CIPP model . Caspian J Dent Res. 2018; 7 (2) :8-15
URL: http://cjdr.ir/article-1-226-fa.html

طبری میترا، نورعلی زیبا، جهانیان ایمان، خفری ثریا. ارزشیابی برنامه های آموزشی بخش های اندودانتیکس، پریودانتیکس و جراحی دهان، فک و صورت دانشکده دندانپزشکی بابل از دیدگاه دانشجویان بر اساس الگوی CIPP. مجله تحقيقات دندانپزشكي كاسپين. 1397; 7 (2) :8-15

URL: http://cjdr.ir/article-1-226-fa.html



دوره 7، شماره 2 - ( 6-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله تحقیقات دندانپزشکی کاسپین Caspian Journal of Dental Research
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3790