[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 5، شماره 2 - ( 6-1395 ) ::
برگشت به فهرست نسخه ها
ارزشیابی برنامه های آموزشی بخشهای کودکان، ارتودنسی و ترمیمی دانشکده دندانپزشکی بابل از دیدگاه دانشجویان بر اساس الگوی CIPP
میترا طبری ، زیبا نورعلی ، ثریا خفری ، سمانه قره خانی ، ایمان جهانیان*
عضو هیات علمی ،مرکز مطالعات و توسعه آموزش، گروه آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بابل،بابل،ایران. ، dr.jahanian@yahoo.com
چکیده:   (3878 مشاهده)

مقدمه: ارزشیابی امری حیاتی  برای دستیابی به هدف های آموزش عالی می باشد. این مطالعه جهت بررسی میزان دستیابی به اهداف آموزشی در دانشکده دندانپزشکی بابل با کمک الگوی[ CIPP زمینه (محتوا)، درون داد، فرآیند، برون داد] از دیدگاه دانشجویان انجام شد.

مواد و روش ها: این مطالعه از نوع مقطعی با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته بر اساس الگوی CIPP در سه گروه  اطفال، ارتودنسی و ترمیمی در میان دانشجویان ورودی ۸۷ و ۸۸ صورت گرفت. نمرات کل در هر حیطه محاسبه شده و نمرات کمتر از ۵۰، ۵۱-۷۰ و ۷۱-۱۰۰  به ترتیب نامطلوب، نسبتاً مطلوب و مطلوب در نظر گرفته شد. آنالیز آماری با استفاده از آزمون های ANONA , T-test  و Tukey HSD  انجام شد و0.05>p معنی دار در نظرگرفته شد.  

یافته ها: میانگین نمرات در همه ی گروه ها مطلوب بود. میانگین نمرات اختصاص داده شده به  حیطه های زمینه، درون داد، فرآیند و برون داد در بین بخش های اطفال، ارتودنسی و ترمیمی معنی دار نبود.

نتیجه گیری: بر اساس نظر دانشجویان، گروههای اطفال، ارتودنسی و ترمیمی دانشکده دندانپزشکی بابل در دستیابی به اهداف آموزشی موفق بودند.

واژه‌های کلیدی: مدلهای آموزشی، دانشجوی دندانپزشکی، آموزش، ارزشیابی
متن کامل [PDF 611 kb]   (1741 دریافت)    
نوع مطالعه: مقاله پژوهشي | موضوع مقاله: ديگر موضوعات وابسته
* نشانی نویسنده مسئول: دانشگاه علوم پزشکی بابل، بابل، ایران.
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code



XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Tabari M, Nourali Z, Khafri S, Gharekhani S, Jahanian I. Evaluation of educational programs of pediatrics, orthodontics and restorative departments of babol dental school from the perspective of the students based on the CIPP model . Caspian J Dent Res. 2016; 5 (2) :8-16
URL: http://cjdr.ir/article-1-174-fa.html

طبری میترا، نورعلی زیبا، خفری ثریا، قره خانی سمانه، جهانیان ایمان. ارزشیابی برنامه های آموزشی بخشهای کودکان، ارتودنسی و ترمیمی دانشکده دندانپزشکی بابل از دیدگاه دانشجویان بر اساس الگوی CIPP . مجله تحقيقات دندانپزشكي كاسپين. 1395; 5 (2) :8-16

URL: http://cjdr.ir/article-1-174-fa.html



دوره 5، شماره 2 - ( 6-1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله تحقیقات دندانپزشکی کاسپین Caspian Journal of Dental Research
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3755